Perşembe, Temmuz 24, 2014

Ki-pat-lar Mimi


Çok... Mükemmel...

LoverK beni güzel mi güzel bir mimle mimlemiş, konumuz kitaplar! Kendisine önce teşekkürlerimi, sonra biraz geciktiğim için özürlerimi sunuyorum.*.*

Ne sıklıkla kitap okursunuz?

Soruyu tam anlamamış olabilirim. O yüzden anladığım iki şekilde de cevaplayacağım.

1-Neredeyse her gün okurum ama bazen iki gün okumayıp üçüncü gün 500 sayfa okuduğum da olur. Demek istediğim her gece yatmadan önce düzenli okuyan tayfadan değilim. Ama genelde günde 100 sayfaya ulaşırım. 
2-Ortalama bir kitabı iki günde bitiriyorum. Ayda on beş kitaba tekabül ediyor.

En sevdiğiniz yazarlar?

Bu soru… Ovvv cidden çok zor bir soru yahu.

Klasiklerden başlayalım, favorim Goethe’dir. Önceden klasik okumaya bayılırdım, son zamanlarda biraz ı-ıh olmuş durumdayım. Moliere’in saçmalığını, Balzac’ın duygusallığını, Voltaire’in alaycılığını, Dostoyevski’nin karamsarlığını, Tolstoy’un derinliğini, Hemingway’in diyaloglarını, Mark Twain’in mizah anlayışını, Hugo’nun coşkusunu, Steinbeck’in vuruculuğunu, Gogol’un burnunu (:D) seviyorum. Zweig’ın intiharlarını, Cervantes’in hayal gücünü, Shakespeare’ın gizemini, Dante’nin dünyasını, Descartes’ın aklını, Lamartine’in şiirlerini, Dickens ve Puşkin’in Yeşilçamlığını, Turgenyev’in akıcılığını, Çehov’un saman altında su yürütmesini, Platon’un direk kendisini, Jack London’ın bakış açısını, Camus ve Kafka’nın sıradışılığını seviyorum.

Modern dünya edebiyatına dönersek o kadar da favorim yok. Richard Bach’ı, Marquez’i, Vasconcelos’u, Paulo Coelho’yu, Haruki Murakami’yi, Amin Maalouf’u, Italo Calvino’yu, Khaled Hosseini’i sayabilirim. Eskiden Dan Brown ve Adam Fawer’ı çok severdim, bu yüzden bütün kitaplarını okudum. Roald Dahl ise çocukluğumun kahramanı ama yetişkin olunca okunmaz diye bir şey kesinlikle yok. Ve okuyan herkesin zihninde iz bırakan Exupery…  Şimdilik aklıma bu kadar geldi.

Türk Edebiyatı’na dönecek olursak… Sait Faik Abasıyanık, Rasim Özdenören, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ahmet Rasim, Ahmet Turan Alkan, Ahmet Mithat, Ahmet Haşim, (Ahmet Krallığı)Beşir Ayvazoğlu, Hasan Aktaş, Yakup Kadri Karaosmanoğlu… İskender Pala, Nazan Bekiroğlu, Mustafa Ulusoy, Muallim Naci, Ömer Seyfettin, Sabahattin Ali, Peyami Safa, Tarık Buğra, Cemil Meriç, Hüseyin Nihal Atsız, Yusuf Atılgan, Oğuz Atay, Cengiz Aytmatov…

Öldüm, daha yazamayacağım.

En beğendiğin kitaplar?

Al buyur buradan yak… İnsaf edin yahu. Bunca yazardan bahsettim, her biri için bir kitap yazsam? Oho…. Ölme eşeğim ölme. İyisi mi ben size bu sene okuduğum kitaplardan tavsiye ettiklerimi söyleyeyim. 2014’ten bu yana yani. Çoook sevdiklerimi yazdığımı belirtirim.

Vasconcelos – Güneşi Uyandıralım
Richard Bach – Hipnozcu
Paulo Coelho – Veronika Ölmek İstiyor
Marquez – Kırmızı Pazartesi
Henning Mankell – Rüzgarlara Söyleyen
Aytmatov – Beyaz Gemi
Tanpınar – Huzur
Beşir Ayvazoğlu – Defterimde Kırk Suret
Ahmet Turan Alkan – Üç Noktanın Söylediği


Züğürt Olursam Yaşayacağım Ev..
Bir İhtimal Zengin Olursam Yaşayacağım Yer...

Yerli/yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?

Aslında yukarıda açıkça iki tarafı da okuduğum belli olur. Açıkçası hayatımın çok büyük bir dönemini yabancı yazarlara ayırarak yaşadım. Maalesef evet, buna gerçekten üzülüyorum. Geçen senenin sonbaharında kütüphaneye dadandıktan sonra Türk yazarlara ciddi anlamda dönüş yaptım. Bundan çok memnunum. Hatta onları okuduktan sonra bir daha yeniden çeviri eser okumayı canım çekmiyor. Ama tabi yapacak bir şey yok. Yabancı yazarları terk etmedim ama şuan oyumu kendi edebiyatımdan yana kullanırım. :’)

Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Tabi ki bu sorunun cevabı; Dune.
Yani bloguma adını veren Arrakis gezegeninin, bilinen adı Dune.

Dune, Frank Herbertin (1920-1986) Hugo ve Nebula ödüllerini almasını sağlayan ve tüm dünyada on beş milyondan fazla kopyası satılan 6 kitaptan oluşan bilimkurgu roman serisi;

Arthur C. Clarke'ın ifadesiyle, "Yüzüklerin Efendisi ile kıyaslanabilecek tek şaheser kurgu romandır."

Seri, bütünü düşünüldüğünde insan doğası; din, siyaset ve ekonomi kurumları, liderlik olgusu; erkek, kadın, cinsellik kavramlarına dair muhteşem denebilecek sosyolojik, psikolojik ve felsefi tahliller ve gözlemler içerir.

Bir bilim kurgu romanından beklenmeyecek ölçüde felsefi bir derinliğe sahiptir. Serinin tamamına yayılmış aforizmalar, eserin özenle oluşturulmuş özgün kurgusu ile birleştirildiğinde 3500’e yakın sayfası ile 6 kitaptan oluşan artık dünya çapında bir kült haline gelmiş tek bir eser ortaya çıkar.”

-Vikipedi

Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?

Aslında sadece kişisel gelişim ve aşk romanları okumayı sevmem. Ama özellikle belirtmem gerekirse psikolojik romanları ve düşünce kitaplarını tercih ederim. Çok fazla olaylı kitapları okumaktan da hoşlanmıyorum çünkü sıkılıyorum. Direk bilgi odaklı kitapları okurken daha çok zevk alıyorum.

En son hangi kitabı okudun?

En son Balzac’ın Albay Chabert isimli eserini okudum. Dedemin kütüphanesinde bulmuştum ama dayımın kitabıymış. Bundan 19 sene önce alınmış ve ancak okunan bir kitap. Sanırım bu eseri artık basılmıyor. Fena değildi ama Balzac’ın daha iyi eserlerini okumuştum. :’)


Benim Yaşamak İstediğim Yer...

Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

İlber Ortaylı – Tarihin İzinde
Bayağı geniş bir içeriğe sahip, güzel gidiyor.

Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Yüzlerce blog var ne diye yeterli olmasın ki? Kitap bloglarını hem seviyorum hem sevmiyorum. Seviyorum çünkü kitaplar hakkında bir şeyler okumak güzel, sevmiyorum çünkü beni baştan çıkarıyorlar, heveslenmeme neden oluyorlar!

Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?

Cemil Meriç’in kitaplarla ilgili söylediği bir şey var; “Kitap bir limandı benim için. Kitaplarda yaşadım ve kitaptaki insanları sokaktakilerden daha çok sevdim.”

Çok nadiren yalnız kalmama rağmen ben insanlara ihtiyaç duymayan bir yapıya sahibim. Demek istediğim ben kendi kendime, kimseyle konuşmadan görüşmeden iletişime geçmeden yıllarca yaşabilirim. Dünyada kalan son insan olsam mesela hiç sıkılmadan mutlu bir hayat yaşayabilirim. Ailemi ve arkadaşlarımı seviyorum, orası kesin. Ama ben en çok yalnızlığımı seviyorum.

Peki bunları neye dayanarak söylüyorum? Kitaplara… Dünyada insan kalmasa yaşamaya devam edebilirim ama kitap kalmasa acımdan ölebilirim. İnsanlara ihtiyaç duymuyorum. Ama kitaplara duyuyorum. Su içmek ya da uyumak gibi… Bu yüzden önemli.

Ve Sonunda Olacağım Hal...


Vee bitti. Bu mimi güzel bir şekilde yapacağına inandığım Hanijuni’yi, Mitsuki’yi, Alielle’yi mimliyorum. Buralarda mısınız yapar mısınız bilmiyorum. :D

12 yorum:

  1. Okurken sana çok imrendim Paul. Böyle kitapsever olmak harika bir şey. Lisede, hele ilk başladığım sene ben de böyleydim ama şu son iki senedir kitapları çok ihmal ettim çok... Yine okuyorum okumasına, fakat bana yeni bir şeyler katacak kitaplar olduğunu söyleyemem. Öyle işte... Mimlemişsin beni, teşekkür ederim. Hemen yapacağım bunu, neler çıkacak bakalım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama her şeyin fazlası zarar Mitsuki, öylesine dağınıkötesi bir zihnim var ki bir şey hakkında düşünmek istesem bile beceremiyorum, bu çok sinir bozucu bir şey. Hakkında düşünmek istediğim bir konu var diyelim ama olmuyor işte, kalamıyorum orada. Sonra durmadan okuyunca yazamıyorsun da. Ama bunları daha sonra yapacağımı düşünerek okuyorum, hem dolmadan taşamam diye :')
      Bence pes etme, hem okudukça okuyası gelir insanın, bekliyorum mimini :')

      Sil
  2. Dönüşümü bu mimle yapayım bari, tisikkirlir sipirmiiin :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi olur, gittin de dönmedin yahu :D

      Sil
  3. Cevaplara bayıldım :) harika bir okuma haznen var, tebrik de ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiiim :') Daha yolum çok :')

      Sil
  4. Çok mükemmel :D
    Wow nasıl bir klasik olayın varmış ben de benden başka okuyan yoktur artık sizi böyle diyordum derslerini işlerken kendilerine :D
    O kadar da favorin olmayan ve aklına bu kadarcığı gelen modern yazar kadar yazar sayabilir miyim acaba ben :D
    Evet ya Türk Edebiyatındaki bütün yazarları seviyorum ben de, hepsi bizim :D
    Bu Dune de bir tek bizim ülkede bu kadar tanınmıyor sanırım :)
    Ya ben de senin gibi kitap kültürüm olmasını çok isterdim :') Zaten mimleme sırasında direkt sen aklıma geldin en güzel Paul yapar dedim :) Çok da güzel yapmışsın son kısım beni çok etkiledi :)
    Vee ben seni yine mimledim daha eğlenceli bir mim diye ama bu yazıyı okuyunca da kendisine ihanet etmek istemiyorum yapmak istersen tabi :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap mimi öyle :D
      Çağdaş Dünya Edebiyatı zilyonlarca isim var aslında ama benim aklıma genelde daha popüler olanlar geldi. Yine de bunlar benim favorilerim. Çok favorim yok derken bunlar dışında yok demek istedim. :D
      Değil mi? İnsan daha bir kendini buluyor o kitaplarda, kültürün etkisi işte.
      Aslında bir yirmi otuz yıl önce popülermiş de şimdiye pek kalmadı Dune, yine de bence Bilim Kurgu seviyorum diyen her insanın okuması lazım.
      Ya bakma ben de doğru kitapları okumaya lisede başladım diyebilirim çünkü ondan önce bir umursamazlık vardı bende, kimin olduğuna ne olduğuna bakmadan elime geçeni okudum. O yüzden acayip gereksiz kitapları da okumuş oldum. :D
      Eveet, gördüm ve çok sevdim. En kısa zamanda yapacağım. :')

      Sil
    2. Ben de elime geçen her kitabı okumayı seviyorum ama :) Seçmiyorum işte hangisini okuyacağım diye elime geçeni okuyorum :) Bence bu daha sürprizli oluyor hele iyi bir kitapsa da çok mutlu oluyorum :D

      Sil
    3. Sürpriz olayına katılabilirim ama kalitesiz bir kitap okuduğumda canım çok sıkılıyor, sinirlerim bozuluyor. Kitaplarla ilişki yaşadığım için beni bayağı etkiliyorlar :D Hele kitap okurken konuşmalarımı hareketlerimi tarif bile edemem. :D

      Sil
  5. Senin gibi genç birinin bu denli kitapsever olması ne kadar hoş. Tebrikler. Şöye bi posta ne dersin paul hani bloğun yanıda güzel sözler var ya kitaplardan işte 'kitaplar sevdiğim sözler ' konseptli. Ama alıntılamak free olcak :p Varsa eğer böyle bi yazın sorry. Bakındım ama görmediğim için söylüyorum. Güzel olur düşün bence.
    Başarılar diliyorum. Hoşça kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır kimse bana genç dememişti, duygulandım :D
      Çok hoş bir fikir aslında ama fiuuvvvv oldukça fazla olur herhalde bilemedim ki... Yine de deneyeceğim, sevdim çünkü bu fikri. :D Sadece kitap yazılarının arasına sıkıştırdıklarım var. :D
      Teşekkür ediyorum ama çok duygusal bir veda olmuş bu :'')

      Sil