Çarşamba, Nisan 02, 2014

Sosyal Medya ve Asosyal Paul


Nymphe beni “Sosyal Medya kapansa ne yaparsın” mimiyle mimlemiş. Mimin adını şuan tamamen uydurmuş olmam da mümkün tabi ama acımızı dile getireceğimiz bir mim sanırsam. :D

Öncelikle zaten kapalı olan Twitter başlayabilirim.

Sabah arabaya bindim, arkadaşım “Twitter kapanmış!!!” diye haykırdı. Bekliyor ki “Hayır olamaz mümkün değil!” diye bağıracak ve kısa süreli felç geçireceğim. Lakin twitterım olmadığı gerçeğiyle birlikte bu habere cevabım şu şekilde oldu: “Youtube kapanmasın da ne olursa olsun.”

Bir kez daha bencilliğin diplerini karıştırırken bir yandan da “Niye kapanmış? Kim kapatmış? Ne oluyor lan? Nereye gidiyoruz? Ne olacak bu devletin hali?” gibi sorularla doğru reaksiyon görevimi başarıyla yerine getirdim. Bununla birlikte -acı ama gerçek- “Nasıl kapatılır lan Twitter?!” diye özgürlük kavramına başlı başına aykırı olan bu duruma karşı koysak da kişisel düzeyde “Çok da umurumda.” havalarında gezdim.

Ama hepsinden kötüsü şom ağzımı açmamla birlikte çok geçmeden oldukça ağır ağır ağır ağır ağır ağır ağır ağır bir darbe yedim. YOUTUBE KAPANDI!

Youtube’dan bahsediyoruz ya, ha interneti toptan kapatmışsın ha blog-wiki-youtube’u kapatmışsın, ne fark eder? Öyle büyük bir isyana girişecektim ki 3.dünya savaşı çıkacak ve zaten çok da uzakta görünmeyen kıyamet 3-5-10 adım daha hızlı gelecekti.

Bu sırada Zenmate-MAN imdadımıza yetişti ve Amerika’daymışız gibi Youtube’a güle oynaya girmemize yardım etti. Yoksa ülkedeki gençlerin toplu intiharı kolay kolay engellenemeyecekti. Ya da sadece fangörllerin asdsadsdad.

Youtube’un toptan, bütün dünyada kaldırıldığını varsayarsak ne olur peki? Cevap basit, bütün dünyada toplu isyanlar baş gösterir. “Youtube’umuzu geri verin.” Diye yürüyüşler falan yapılır. Eninde sonunda da geri alınır.

Tumblr kapatılsa… Çok kullanmasam da seviyorum ama düşününce pek de üzülmem gibi geliyor. Tabi mevcut resim ve gifler de toptan gidecek anlamına geliyorsa büyük sıkıntı. O zaman bir çare bulmak şart olur.

Paylaşacağım son gif de şu olurdu:


-Yorum yapan yerleri ölen Paul-

Instagram’ım da yok, o da kapansa iplemezdim muhtemelen. O kadar uzağım ki hatta Instagram'a. Neyse, olanlar düşünsün canım onu da...

Facebook kapansa… Facebook benim en aktif kullandığım sosyal hesap ama düşününce olmasa da olur yani. Çünkü 3 şey için kullanıyorum hesabı:

1-Shiru’yla konuşmak –ki bunu telefondan da yaparız o yüzden sıkıntı yok-
2-Ç ile konuşmak –ki kendisini her gün görüyorum-
3-K-pop Turkey’e girip ne var ne yok diye bakmak. –Haberler toplu halde ve özet olarak bulunduğu için zaman kazandırıyor. Zaten inciğine boncuğuna baktığım TVXQ dışında bir grup da yok-

Bütün face hayatım bundan ibaret o yüzden o da kapansa üzülmezdim.

Blogger kapanırsa?
İşte siz o zaman görün koparacağım kıyameti.  Yakarım buraları, İmparator Neron’u solda sıfır bırakırım. Kendimi zorla başa getirir, Hitler, Stalin ve Mao’yla karşılaştırabileceğiniz bir diktatör olurum. 3. 4. Ve 5. Dünya savaşlarını çıkarır, arada da soğuk savaşın alasını yaşatırım. Demem o ki bence kapatmayın bloggerı.

Neden bu kadar coştuğumu açıklamam izin verin. Blog yazmaktan ziyade okuyarak vaktimi geçirdiğim bir yer. Yazmaktan da büyük zevk alıyorum tabi ama okumak daha bir zevk veriyor. Hiç düşündünüz mü ben kitaplar, filmler hakkındaki yorumları nerede okuyacağım? Ben harika şarkılara nerede rast geleceğim? Kasmadan edebiyat yapanları nerede bulacağım? Netizenbuzz’da netizenlere nasıl gülecek ya da kızacağım? Ha, nasıl?! Kısacası blogların olmadığı bir sanal dünyanın varlığını kati suretle reddediyorum!!!

Peki genel olarak sosyal medya olmadan yaşayabilir miyim?

Burada da çok iyi arkadaşlar edindiğim bir gerçek olmakla internetsiz kaldığım zaman internet özlemi duymadığım gibi bir gerçek var. (Aynı şey bilgisayar için geçerli değil. O olmak zorunda!!!) Olsa güzel olur tabi ama olmasa da büyük bir boşluğa düşmem.

Ve dediğim gibi bilgisayara oturduğumda hayatım wiki-blog-youtube arasında geçiyor. Bunlar olduğu sürece diğerleri olmasa da olur. En kötüsü de bunları düşünmek zorunda kalmamız. Şuan twitter ve youtube’un kapatıldığı bir ülkede yaşıyoruz. İyisi mi, biz yine de böyle yasaklarla karşılaşmayacağımız bir ülkede yaşamayı temenni edelim.

Mimi sona erdirirken Shiru, Filozof, LoverK, Hanijuni ve Keyaki'yi mimliyorum.

***

Yazılar ortalamanın altında kalınca kendi sıra dışı(!) hayatımdan bahsetmeye başlıyorum, bu artık gelenek haline geldi benim için.

Hastayım gençler, fena halde hastayım. Aylardır adam akıllı iyileşemiyorum, o hastalıktan buna, bundan ona derken hayatımın üçte ikisini hasta geçirdim be! Yeter artık! Doktor beni kovalayacak diye çok korkuyorum en sonunda.

Söz konusu hikaye yarışmasına katıldım, Mayıs’a kadar sürecek olan bekleyiş başladı. Bununla birlikte ben her geçen gün daha kötü olduğunu düşünmeye başlıyorum. Tipik Paul sendromları işte… Hiç değişmeyeceğim sanırım.

Şubatta kitap fuarı vardı. Tabi ben de gaza gelip iki gün içinde 10 kitap alınca –ki sonraki hafta yine aldım- kendime yasak koydum. Çünkü zaafım var, duramıyorum. Ama başardım. 28 Şubat-28 Mart arasında bir kitap bile almadım! *alkış* Bu süre zarfında kitap okumayı bana yasaklamak üzere olan annem bana kitap aldı ki bu en şaşırtıcı olaylardan biriydi. Ne var ki aldığı üç kitaptan ikisini okumuş olduğum gerçeği pek de hoşumuza gitmedi. 29 Mart’ta da soluğu kitapçılarda aldım. Fuardan sonra şehirdeki bütün büyük kitapçıların düzeni değişmişti, o kadar mutlu oldum ki… -Artık ezberlediğim raflar değildi çünkü- Bununla birlikte o gün ve 31’inde yağmuru, soğuğu ve hatta karı yedikten yataklara düşme başarısını gösterdim.


Anneanneme doğru uzanmıştık haftasonu... Ve kar...


Bir de seçim vardı tabi… Oylar sayılırken havai fişeklerdi, silahlardı derken gürültü kesilmedi. Tam da bu sırada zaten hasta, yaşlı ve yorgun olan ben kitap okumaya çalışıyordum. Balkona çıkıp “Yeteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeğğğğğğğğğğğğğğ” diye bağırmamak için kendimi ne kadar tuttum… Seçim yapılmasıyla ilgili en mutlu olduğum şey –belki de tek şey- artık seçim şarkıları, arabaları, mitingler, broşürler ve bütün o ıvır zıvırlar sona ermişti. Kutlanmaya değer bir şey varsa, o da bu.

Ha bir de artık nasıl yüklendiyse insanlar internet bozuldu-takıldı-ya da artık neyse... İki gün internet yoktu evde. Durum bana çok dokunmadı ama izlemek istediğim bir belgesel vardı, izleyemedim. Halen ona yanmaktayım. :'(


Artık Mart’a girdiğimize göre bir kitaplar ve K-müzik yazısı yazabilirim. Zamanım olursa bir de film düşünüyorum, bakalım… Bu kadar ıvır zıvır yeter, görüşmek üzere!

28 yorum:

  1. Gecmis olsun Pauuul! Pek gecemiyor gibi gozukse de su an telepatik iyilestirgec gonderiyorum sanaaa :D

    Bir zaman annem de bas donmelerimi, dengemi kaybedip dusmelerimi okumama baglagip bana okumayi yasaklama girisiminde bulunmustu. Tabii sebep baskaydi ama o zamanlar temel ihtiyaclarimi gidermek ve okumadan baska bir sey yapmayinca kadincagiz ne yapacagini sasirmisti :D Bu animi da neden burda paylastim bilmem :D

    Mim icin tesekkur ediyorum :) Yapacagim yakindaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Keyakiiiii! Az önce ulaştı elime, çok teşekkür ediyoruuuum :D

      İlginç bir çıkarım tabi :D Benim ha geldi gelecek olan yasak 5 yıl kadar önce okumadan yemek yiyemediğim zamanlarda başladı. Hala gelmediği için şanslıyız bence :D

      Sil
    2. Olmaz oyle yasak zatennn :D

      tv izleyerek yemek yemekten iyidir hem :D

      Sil
    3. Gece yorganın altında okunur olmadı :D
      Bizim tam 11 yıldır mı televizyonumuz yok zaten heheh :D

      Sil
    4. Televizyonsuz ev! Beni de alın! O eve beni de alın! Ne gerekirse yaparım! (Burda ses gollum efektli olabilir mesela)

      Sil
    5. Aldım bilee, hoş geldiiiiiiin :D *Kıymetlimiss efendimiss*

      Sil
  2. Ya Twitter kapandı dediler, ben hep hiçbir sorun olmadan girdim. Youtube kapandı dediler, keza o da öyle... Devlet beni dışlıyor galiba aksjfglfg DNS'leri daha önceden değiştirmiştim, ondan herhalde, bilmiyorum. :D

    Mim için teşekkür ederim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh nedeni belliymiş :D Ama devletin seni dışlama ihtimali de yok değil asdasdasdsadasd

      Sil
  3. sevgili Paul her ne kadar tanımasan da senin blogunu çok seven bir Aslın var :) Umarım sık sık yazarsın :) Yorum azlığından dert yanma benim gibi okuyup okuyup kaçanlar vardır neyse bu kadar saçmalama yeter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay canısına!!! Benim... blog... yazılarımı... okuyan... ama... gizli... takılan... bir... okuyucum... Aslım... mı... var?.. Şuan eridim sanırım :D Umarım hep sevmeye devam edersin^^

      Sil
    2. ^^ Umarım sende böyle güzel yazmaya devam edersin :)

      Sil
    3. Umarım, umarım daha güzel yazarım :D

      Sil
  4. Geçmiş olsun kızçe :* Yarışma falan hayırlı olsun ya kazanırsın inşallah, sana inancım tam, fighting! Youtube kapanınca bizde bir çıldırış geçirdik de çok şükür DNS diye bir şey yapmış adamlar, zenmate çok kastı bende olayı direk kökünden söktüm ha ha naber diyorum yetkili birimlere asdfgh :D
    Ay ne saçmaladım, neyse bunlar alıştırma turu elim alışsın, haydin selametle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol hatun :D İnşallah diyelim de beni acil bu işi unutmam gerek yoksa bir ay kim neyi bekleyecek peh peh peh :D
      Hadi ya ben pek uğraşmadım da amaaaan zaten yasakları ipleyen kaç kişi var ki şunun şurasında? Hep birlikte bir nanik çaktık sanırsam :D Seni de mimledim bu arada :D

      Sil
    2. Schedulemdan vakit bulursam yapayım asdfgh İlhamcığım gelince yazayım inşallah, sağolasın sen olmasan mimleyenim yok, ne gariban bir kimseyim be...

      Sil
    3. Ahahah İngilizce'yi asimile ediyorsun asdsadasda
      Ne zaman müsait olursan artık :D

      Sil
  5. Bu mimi çok görmüştüm gözüm kalmıştıı :)) Çok sağol ^^ O yüzden adımı görür görmez bir teşekkür edeyim dedim yazıyı okumadan kk
    Ama yazıyı okuyunca yine yazarım bu demo olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tipik sen işte :P Ama bunun ful versiyonunu da bekliyorum. :D Teşekkür etmeyin abi böyle şeyler için, kimseye rica ederim yazmıyorum artık :D

      Sil
  6. Geçmiş olsuuun. Aynı kitap zaafından bende de mevcut ama okumak konusunda o kadar hızlı değilim ne yazık ki :) Daha çok almayı seviyorum :)
    Ben bloggerda yeniyim ama o kadar alıştım ki kapanırsa çıkaracağın savaşta ön saflarda yer alabilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman seni ordunun generallerinden biri ilan ediyoruuuuum :D
      Alması da güzel şimdi, hakkını yiyemem ama okumayınca da pek mutlu etmiyor beni :D

      Sil
  7. çok tişikkirlir sipirmin :"D

    YanıtlaSil
  8. Sosyal medyada bir blog bir youtube ilgi alanıma giriyo youtube gitti bir kolum kırıldı sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Youtube'un kapatılışı kime koymadı ki :D Ama açılır yakında ya... Umarım. :D

      Sil
  9. Şom ağızlıymışsın:)) Ve bunu az aşağıda senin de yazdığını fark etmem...
    Ama silmeyeceğim:)
    Şu Tumblr'a ben de kaydolacağım artık:)
    Haha bence kapatalım blogu son derece heyecanlı olacağa benziyor :D (ben kimsem:P)
    Kısıt koyma kendine ya istediğin kadar al bence kitabı:) Sonuçta senin paranın da bi sınırı vardır kkk
    Vardır demi? O_o
    O ne harika bir resim o!!!
    Önce karlar dikkatimi çekti ama o ağaçlar ne O_o Sen orada mıydın? O_o
    Valla benim ilk seçimim olduğu için ben çok heyecanlıydım hatta bir yazısını da yazmıştım ama tembellik malum sonunu getiremeyince ve bi kaç gün orada kalınca olayı anlatmanın da bir heyecanı kalmıyor:)
    İlmek ilmek ördüğüm yazımı bir çırpıda sildim:D
    Belki bizim sınavımız yüzünden aksamıştır internet bence siyasetçilerin günahını alma:D
    Görüşmek üzere, hissediyorum uzun bir yorum oldu:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum benim tumblr maceram ayda bir kere girip bir kaç saat kalmak şeklinde oluyor. :D
      Hayatımda ilk kez biri bana istediğin kadar al diyor :D Benimle kitapçıya gelsen böyle düşünmezsin ama bence. :D Şöyle ki, sadece hafta sonu kitapçıya gidiyorum. O yüzden para sıkıntısı olmuyor ama kendimi durduramıyorum ki. Yani başka hiçbir şeye para harcamadığım için -ne boğazıma düşkünüm ne giyimime, saçıma vesaire- param oluyor ama doğru bir davranış değil bu. Başka bir kadının nasıl alışveriş takıntısı varsa benim de kitap takıntım var işte, bağımlılık yani. :D
      Resmi ben çektiğime göre? Gerçekten çok güzeldi ama. :'')
      Geç olsun da güç olmasın dostum. :D
      Öğrencilerin daha masum olduğu kanısındayım ben :D

      Sil