Pazar, Ağustos 15, 2021

tünelden çıkış

by gaston la touche

bir ara yine yataktan çıkmayıp günlerimi tam anlamıyla telef ettiğim dönemler yaşandı, doğru. yani gerçeklikle bağım -yine- koptu, hiçbir şey yapmak istemedim. sadece yatıp hayal kurdum ve gerçek (!) dünya ile iletişimimi sıfırladım. ve böylece günü yatakta geçirmiş oldum ama morissey'in düşündüğü gibi beynimi yıkayan kapitalist sisteme dahil olmamak için değil. sonra biraz dışarı çıkıp temiz hava alınca geçti.  

çocukken galiba ders kitabında bir öykü okumuştum. kışın güneşli birkaç gününde çiçek açan erik ağacının sonraki günlerde gelen soğuk havalarda çiçekleri dökülüyordu. aceleci bir ağacın hazin sonu gibi bir şey yani -içimizi mesajla şişirdiler. o zamandan beri erken çiçek açmış bir erik ağacı görünce çok üzülüyorum. ve bundan bahsetmemin sebebi, dört ay çalıştığım kafenin karşısında iki tane erik ağacı var ve erken çiçeklendiler. işi bıraktım. şimdi onlara ne oldu bilmiyorum. ama hayatımda ilk iş gibi işimdi ve çok güzeldi. camdan bir kış ve bir bahar ve bir yaz onları ve insanları izledim. 

spent the day in bed

nihayet altı senelik lisans hayatım bitti ve iki bölümümden de mezun oldum. lisansüstü içinse yaptığım üç başvurudan en çok istediğimden kabul aldım ki bu beni çok çok mutlu etti -e haliyle. hem türkiye'nin en iyi üniversitesi olduğunu düşündüğüm (iddialı biliyorum ama bence öyle) hem de yüksek lisans doktora birleşik program olduğu için. ayrıca asistan olarak çalışacak olmam da beni çok mutlu eden heyecanlandıran bir ayrıntı. sinema ve siyaset okuduktan sonra alan değiştirerek sosyolojiden devam edecek olmamsa tam kendimden -ve herkesin de benden- beklediğim bir hareketti zaten.

benim için değişiklikler bununla da sınırlı kalmıyor. altı senedir yaşadığım sevgili üsküdar'ımdan da taşınıyorum. bu tabi kısmen üzücü olsa da taşınmayı çok seven bir insan olarak bu semte fazlasıyla doymuştum ve artık değişiklik istiyordum. tabi başlayacağım üniversiteye yakın olması esas karar sebebim oldu. böylece artık yeni mekanım şişli olacak. 

evet, artık tam anlamıyla kendi evim olacağı için -relatively- zero waste yaşama doğru keskin bir geçiş yapmayı planlıyorum. ailem her zaman bu konuda hassas olmuştur dolayısıyla her zaman kimyasal içerikli endüstriyel ürünler konusunda dikkatli ve minimalist olduk, her zaman geri dönüşüme çok dikkat ettik ama yine de asla yeterli bulduğum bir seviyede değiliz. özellikle annemin makul gerekçesi ("burası benim evim") yüzünden de hiçbir zaman istediğim kadar radikalleşemedim. (her ne kadar 50 things i no longer buy gibi videoları izlediğimde lan ben bunları kırk beşini hiçbir zaman almadım zaten desem de.) hatta bir sonraki yazımın bu konuda olmasını planlıyorum, atık azaltmak için neler yapıyorum mesela... ve bu konuda sizin de önerilerinizi bekliyorum açıkçası.

şimdilik burada bitireceğim yoksa sene sonunu göreceğiz. 

down for the outing

not: sabato'nun tünel kitabını okudum da... şimdi normal bir insan olalım ve tünelden çıkıp biraz yaşayalım. 

9 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Paul inanmıyorum evleniyorsuunnn ^_____^ çok çokkk çokkkk tebrik ederim umarım çok mutlu olursunn <3 yüksek lisans kabulü ve yeni iş konusunda da ayrıca tebrik ediyorum, başarılar diliyorum^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet inanması zor ahdgj çoook teşekkür ederimmmmmm bütün iyi dileklerin içinn

      Sil
  3. Ben de okurken ağzımı bir karış açık bulmuş ve içimden art arda gelen "Vaovv" efektlerini susturamamış olabilirim. Okulu bitirdiğin, evleniyor olduğun ve yüksek lisans kabulün için KOCAMAN BİR TEBRİKLER!! Bana kalırsa 40 gün 40 gece kutlama yapılsa ancak yetermiş gibi :)

    Ve seni okumaktan ne kadar zevk alıyormuşum! Yine hatırladım, bir hüzün çöktü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürlerr, valla kutlama yapılacak zaman yok hatta şuan o kadar yorgunum ki kutlama yapabileceğim bir şey bile yok diye düşünmeden edemiyorum -uykusuzluk hep yaşama sevincimi alır fkjbkdjhfkjs niye hüzün çöküyor ama onu anlamadım, altı ayda bir de olsa yazıyorum bak işte ejefnkjd

      Sil
  4. Hep mutlu olmak imkansız belki ama sen hep mutlu ol Paul. Hem yüksek lisansın, hem asistanlığın, hem mezuniyetin hem de evliliğin kutlu olsun. :) Yürüdüğünüz yol sizi "iyi ki"lerle kuşatsın.

    Uzun zamandır yoktum, sana yazmayı özlemişim. Arada gelmeye çalışacağım. Beni hatırlayacak mısın bilemedim ama olsundu, ben anonimden devam. Seviliyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkür ederim her şey için -ama hep mutlu olmak gerçekten imkansız ahksjhdk
      açıkçası bütün anonimler sen misin yoksa başka anonimler de mi var, emin olmak çok zor. en azından şöyle bir işaret bıraksanız ufak da olsa. çünkü üsluplar bile zamanla değişiyor, yaşlandığımız için

      Sil
  5. Uzun süredir yoğunluğumdan bloguna giremiyordum ve evlendiğini yeni öğrendim. Çok çok sevindim Yağmur! Tebrik ederim. Lisedeyken farklı illerdeydik, sürekli mesajlaşıyorduk ve yalnızlığıma çok iyi geliyordun. Şimdi aynı şehirdeyiz ve yanında bir yoldaşın var (btw bu kelimeyi kullanmayı çok seviyorum evlilikler için.). Artık aynı ilde olduğumuz için eğer tekrar birbirimize ulaşırsak yüz yüze görüşsek nasıl olur acaba diye düşünüyorum. Sence sadece susar mıyız, konuşacak bir şey bulabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm
      konu açmak konusunda sana güveniyorum, konuşmayı ilerletmek için elimden geleni yapacağıma söz veririmm, bir şekilde hallederiz eminim

      Sil