Perşembe, Ağustos 27, 2015

Yepisyeni Bir Primary Albümü: -2-


Üç yıl sonra yeniden bir ful albümle buluşmuş olmanın heyecanı tabi ki bambaşka. Ama tabi sene başında gelen Lucky U albümünden beri her zaman yaptığı gibi teklileri birer ikişer yayınladığından çok da şaşırtıcı olmadı. Yayınlanalı bayağı bir olduğu için heyecanım bayağı geçti ama uzun bir süre kulaklığımdan ayrılamadım. 

See You: Bu şarkıya sesine ve şarkılarına bayıldığım Kim Bum Soo ve Primary'nin kadim dostu Gaeko eşlik ediyor. İlk yayınlanan teklide yer almıştı. Tatlı bir aşk şarkısı ama tabi ki onu özel kılan sözleri değil, müziği. Ve klasik bir Primary klibi elbette.



Mannequin: İkinci partta yer alan şarkımıza eski P'Skool üyesi Beenzino ve yeni bir isim olan Suran eşlik ediyor. Kendisi anladığım kadarıyla aslında üniversitede bilgisayar bilimi(?) okumuşmuş ama yirmilerinin başında şarkı söylemek istiyormuş bu yüzden şimdi bunu yapmaya karar vermiş. 

Şarkıya gelecek olursak her şeyi çok harika, Kore toplumunda dış görünüşün ne kadar abartıldığını biliyorsunuz, bunu eleştiren bir şarkı bir nevi. Örnek vermek gerekirse estetiğin aşırı yaygın olması, netizenbuzzda şöyle yorumlar görürsünüz "herkes aynı görünüyor" "Gangnam'daki kadınların yüzü gibi" Yanı sıra giyim olarak da Kore trendlere fazla düşkün.

Mannequin zaten cansız mankenlerin orijinal adı ve bu kelimeyle "money queen" arasındaki telaffuz oyunu da çok hoş, bunu da söyleyelim. Klibine de ayrıca bayıldım, Primary Botique mi? Nerede çalışacağımı buldum galiba.

"Çok fazla manken gibisin
Buluştuğumuzda iki dakikada iki bin dolar harcatıyorsun
Beş parasızım ama sevgilim bununla iyiyim
Seni memnun etmenin tek yolu bu
Param ve şöhretim, senin istediğin şey
Seni istediğim için seni meşhur ediyorum
Başım belada ama sevgilim bununla iyiyim
Yüzünden ve vücudundan memnunum

Vitrinlerdeki mankenlere benziyorsun pahalı yeni giysilerinle
Paranın kraliçesi... ama neden kokusu olmayan çiçekler gibisin?
Fazla trendsin, iyi giyimli bir manken, üstelik ikimiz de
Neden aynı bütün rujlar? Çok ironik"



Rubber/Lover: Bu şarkıya da son günlerin trend bandi Hyukoh'dan Oh Hyuk eşlik ediyor. (hihaho) Lucky You albümünden sonra bir collab daha yapmaları çok sevindirici ama bu şarkıyı muhtemelen o zaman kaydetmişlerdi. Zaten Primary de o şarkıların bu albüm için biraz uygun olmadığını düşündüğü için collab albümü yapmışlar. Sıkıntılı bir ilişkiyi anlatıyor. 

"Bilmiyorum artık, sevgili? O kim ki zaten?
Beni bu etikete uydurmaya çalışmayı bırak

Gittiğimiz her yerde sohbet edip gülüyoruz
Ama sen asla tatmin olmuyorsun benimle artık

Gittiğim her yerde devam etmeye çalışıyoruz
Ama iletişim kuramıyoruz, biliyorum, geçinemiyoruz

Ahaha çok farklı çok farklı bir kere daha
Neden böyle yapıyorsun? Yapmayacağını söylemiştin
Buna devam mı ediyorsun? Eğer sen bilmiyorsan ben de bilmiyorum
Bak şimdi, manyakça konuşuyorsun"

Paranoid/Paranoia: Buram buram Special Affair Team TEN (Jinsil - Breath) havası yayılıyor şarkıdan. Üçüncü sezonun OST'si de bu olsun. K-indie'nin tanınmış isimlerinden Sunwoo Jung Ah ve yine Gaeko'yu görüyoruz bu şarkıda. Jung Ah'ın dehşet bir sesi olduğunu söylemem bilmem gerek var mı? Bu şarkıda insan çok pis kendinden geçiyor, 

"Bana baktı gözlerin, açık kahverengiydiler, bir kere bile kırpmadın
Bulanık gözlerin endişeliydi, rüyalarımı kapladın, kimsin sen?

Kan tek bir yöne sıçradı, Pollock'ın* fırçası gibi geçip gitti
Hiçbir direniş belirtisi yok
Sanki uzun zaman önce gizlice planlanmıştı
Öfke mükemmel bir şekilde kontrol edildi, bu bir tesadüf değil
Yeterli düzen yok, yapboz iyi oluşturulmamış
Suçlunun iki keskin gözü çok kızgın görünüyor
Ama tek bir an telaşa kapılmadı
Onun yöntemi sakin ve rasyonel olmak
Sahip olduğu biraz cesaret, en büyük savunması 
Birer birer yok ediyor herkesi
Paranoyak kurbanın kahverengi gözleri var, sıradaki kim?
Görüntünün her köşesinde yağmur onları kovalıyor"

*Jackson Pollock: Yere serdiği devasa boyutlardaki tuval bezleri üzerinde hareket ederek boyayı dökme, damlatma, fırlatma suretiyle sonradan aksiyon/hareket resmi adı verilen resimler yapan, soyut dışavurumcu ressam.

Don't Be Shy: AOA'in ana vokali ChoA ve Iron eşlik ediyor bu şarkıya. Şarkının adı konusunu çok iyi özetliyor. Iron bu şarkıya o kadar uymuş ki Primary onu düşünerek mi yazmış merak ettim. Klibi de çok iyiydi şarkı gibi, eğer kült MV diye bir şey varsa budur. Pokemon kartları görünce kopmadım değil.  Biraz da korku filmi gibiydi hahah.



Just Like U: Ya bu adamın aklında Jessi ve Yankie uyumu nasıl geçmiş? İlk dinlediğim günden beri dilime takıldı. Son zamanlarda çok kullanılan "senden sadece hoşlanıyorum ama sana aşık değilim" söylemini tiye alan bir şarkı. Uzun zamndır gördüğüm en ekstrem klipti ayrıca.



Tonight: Yine önceden yayınlananlardan. Bu şarkı için neden Jungigo'yu seçtiğini anlamadım, bence Zion T çok harika olurdu. Bir adamın kendiyle ilgilenmesini anlatıyor diyelim. Tamamen "ben" üzerine kurulu bir şarkı ama egoistçe değil, yanlış anlaşılmasın. Neyse ben gidip bir Sponsor dinleyeyim.

Gerçi bu noktada söylemme gereken bir şey var, Primary'nin bu albümde amaçladığı şeylerden biri tanınmış kimselere yepyeni bir yan, farklı renkler vermekti. Ve genele baktığımda bunu başarmış olduğunu düşünüyorum. O yüzden şimdi Jungigo'ya Jungigo'luk bir şarkı vermemiş olmasını anlayabiliyorum.

Did My Nails/Hello: Bunca zamandır Lena Park dinlerim, hiç böyle bir tarzı olabileceğini düşünmemiştim. Ama o kadar muhteşem olmuş ki şok oldum. Bu şarkının konusunu bence çoğu kız iyi anlayacaktır, özellikle Koreliler. Can sıkıntısından patlayan bir kızın tırnaklarını yapmasını anlatıyor. Benim uzaktan yakından alakam olmayan bir olay ama şarkı çok güzel olduğundan "dudddutdut ooooh nail hesso" deyip durdum. MV, Lim Kim'in son kliplerine benziyordu. Patronla çalışanın konuşması da çok hoştu, acayip güldüm.



Mileage: Bence biz Primary ile ruh eşi falanız, sadece o bunu bilmiyor. Mamamoo'dan favori üyem Hwasa ile Paloalto eşlik ediyor. Şehirden kurtulup uzaklarda bir yere tatile gitmek isteyenlerin hikayesi. Benim bile gidesim geldi.

She's: Jung In'i gördüğüm an benim için her şey tamamdır. Bu sefer Dynamic Duo'nun diğer üyesi Choiza ve Rhythm Power'dan Gegooin ile Hangzoo'yu görüyoruz. Eski sevgilisini özleyenlerin hikayesi, çok hoş kelime oyunları var.

Goldfinger: Bu şarkıda yine Suran'ı görüyoruz. Günlerce beni "I love my self, I am the queen" diye gezdiren bir şarkı. Bu kısmından anlaşıldığı üzere "süperim harikayım herkes beni izliyor" konseptli bir şarkı. Suran vokaline aşık olduğumu söylemem abartı olmaz herhalde. Zion T ile bir düet yapsınlar çok istiyorum.

U: Rapmoğğğğ dediğim günlerde bu şarkı çıkınca bir kere daha anladım ki Primary bana çalışıyor. K-pop Star 3'ten Kwon Jinah da çok iyi tabi ki. Bu da dilime takılan bir başka şarkı. Bir tür itiraf, "evet, evet o sensin" diyor. Rapmo'nun kısmı ise şöyle:

"Altını çizeceğim çünkü önemlisin sen
Adını 'ölüm mesajım' yapacağım
Ben öyle romantik şeyler söylemem
Çok düşündüm bunun hakkında 
Ama daha önce hiç kontrol edilmemiştim
Günlük hayatımda bana eşlik ediyorsun
Bu benim solo albümüm
Neden bütün parçalara müdahele edip duruyorsun?
Scratching* yapmaya devam ediyorsun, rap yapıyorsun
Büyün hayatımı titretiyorsun
Aşkımı itiraf etmek mi? Bilmiyorum
Yalnız başıma uzandığımda yatağım büyüyor
Etrafta ne kadar dolandığım fark etmiyor, yalnızlık bu
Çünkü senin dudakların ve bacakların ve her şeyin iyi
Benimle iyi görünüyorsun, her şeyin benim olsun istiyorum
Kahretsin, ben genelde böyle biri değilimdir
Ama senin labirentinde bir aptala dönüşüyorum
Kaybolup duruyorum ama nasıl olsa istikametim sana ayarlanmış
Sen beni  varış noktam, kaderim ve tarifimsin"

*Scratching: Bu DJ'lerin cucuv cucuv yapmaları var ya, işte o.

Böylece bir Primary albümünün daha sonuna geldik. Yine o kadar güzeldi ki favori bile seçemiyorum. Umuyorum ki bir dahaki için üç yıl beklememiz gerekmez ve tabi ki bundan daha büyük umudum başka bir intihal skandalı olmaması yönünde.


Bu hıyaroloviç de bir artistlendi, kutuyu çıkarmalar falan..
oluuum kutulu daha yakışıklısın biliyorsun, seni çirkin seniii
damn!!! her halini seviyorum -.-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder