Salı, Haziran 16, 2020

şampuansız bir ay

Young Girl With Curly Hair by Eugene de Blaas 



gereksiz yazılarda bugün. önce beklentiyi düşürelim lütfen çünkü aslında pek bildiğim bir konu değil. sadece kendi minik tecrübemi aktarmak istedim. olay şöyle gelişti. yutupta gezerken yıllardır şampuan kullanmadığını iddia eden bir yutubır görmüş bulundum ki meğersem bunlardan bir sürü varmış. şimdi bu bir şey kullanmak değil de kullanmamak üzerine olduğu için çok beğendim ve denemeye başladım. (e tabi bir de karantinadayız, bütün erkek arkadaşlarım saçlarını sıfıra vurdu, herkes türlü deneysel çalışmalar içinde.) 8 Mayıs'tan beri şampuan kullanmadım. herkes gibi kimi zaman karbonatla, kimi zaman elma sirkesiyle, çoğu zaman da sadece suyla yıkadım saçımı. ne oldu? açıkçası hiçbir şey. belki cildim kuru olduğu için zaten yağlanma sorunu yaşamadım, en çok ondan korkuyordum çünkü herkes şöyle böyle kötü oluyor filan diyordu. ama ben hiç sorun yaşamadım, öyle bir kolaylığı oldu. saçım hiç yağlı görünmüyor ya da kaşınmıyor. ayrıca saçlarımın kıvırcıkımsı olması da benim için bir avantaj oldu -yani şekil itibariyle. ancak saçlarım hala kabarıyor ki bundan memnun değilim. bir diğer olumsuz etkisi de saçımın sertleşmesi oldu. 25 mayıs civarı şampuana geri dönmeyi düşündüm çünkü hiçbir fark yoktu. zeytinyağı yumuşatıyor filan yazıyordu azıcık sürdüm ama çok az. iyi geldi evet yumuşattı. ben de dönmedim şampuana. sonra bir ay dolunca, canım saçımı şampuanla yıkamak istedi çünkü hiçbir fark görememiştim belki bu az bir süre fark görmek için -muhtemelen öyle. ama şampuanladım saçımı ve sanırım benim içim hiç fark etmiyor. deneyip de bir önerisi olan varsa o da güzel olur tabi.  ama lütfen şampuan kullanmaktan daha fazla efor sarfedeceğim bir şey olmasın. 

ne konuda yazmalıyım acaba? kitap film gibi şeyler mi, karantina depresyonu mu, ilişkiler üzerine olabilir... bilmiyorum, kararsızım, ne yazsam?

4 yorum:

  1. heeey seni görmek ne güzel yaz ne istersen onu anlat, artık yeni hayatımız olcak herhaldeee :)

    YanıtlayınSil
  2. Bende biliyorum bu no shampoo metodunu. Ama denemedim. Yorumlara göre falan deneyen ya çok memnun ya değil ortası pek yok gibi. Aslında karantina süreci tam da denemelikmiş. :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bence de öyleydi, yağlı ciltler için daha uzun ve zorlu bir süreç olur muhtemelen. ben devam etmemiş olsam da şampuan kullanmaktan her an vazgeçebileceğim bir şey olduğunu bilmek güzel :)) denersen bloguna yazmalısın :)

      Sil