Pazar, Mart 27, 2016

iftarlık gazoz


Kültür Bakanlığı'ndan yılın en büyük ikinci desteğini alarak ilgileri üzerinde toplayan İftarlık Gazoz filmi, 29 Ocak'ta vizyona girdi. Filmi gündeme getiren ikinci olay ise Cibar Kemal karakteriyle gerçek bir şahsın küçük düşürüldüğü iddiasıyla açılan mahkeme oldu. Her ne kadar dava mahkeme tarafından reddedilmişse de filmin durdurulmasının önüne geçilemedi.

Berat Efe Parlar ve Cem Yılmaz'ın başrollerini paylaştığı film yetmişlerin bir ege kasabasında geçiyor. Başarılı bir öğrenci olan Adem'in yazın gazozcu Cibar Kemal'e çırak olarak girmesi ve oruç tutmasını istemeyen ailesinden gizlice oruç tutması filmin ana hikayesini oluşturuyor. Filmin yönetmeni Yüksel Aksu, Adem'in hikayesinin kendi hikayesi olduğunu da söylemekten çekinmiyor.

Çocuk oyuncuyu inanılmaz buldum ve Cem Yılmaz da karakterini çok iyi benimsemişti. Bu adar halka mal olmuş bir insana bir karakteri giydirmek çok zordur ama oldukça iyiydi yine de. Bol bol ağladığım, sahildeki nine sahnesinde de gülme krizine girdiğim doğrudur. Özellikle akdeniz ege kültüründe yaşamış olanlar daha çok duygulanacaktır diye düşünüyorum. Finaldeki duygusal sahnelerin bir kısmı kasıntı da olsa ben ağlamakla meşgul olduğum için çok da odaklanamadım.

Vizyondan çıkmak üzere de olsa -belki de çoktan çıkmıştır- izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum. Türk sinemasında böyle filmler görmeye devam etmek arzusuyla...

2 yorum:

  1. Çıkmasaymış yetişirdim belkisi tüh tüh geri gelir belki ama du bakalım nete falan düşünce izlerim olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geri gelmez ama bir aya falan yayınlanır bence bir yerlerde

      Sil