Salı, Eylül 03, 2013

Japonya'nın Kızkardeşleri: SCANDAL


Geçen gün NHK World’de -yine- bir çekik grubuna rastlarım umuduyla beklerken amacıma ulaştım ve bir Japon kız pop&rock grubuyla tanıştım: SCANDAL

Peki bu başlığı çok mu aradım? :D Nereden aklıma geldi bilmiyorum ama bilirsiniz Kore'de bir ülkenin kız kardeşi olayı vardır. Eskiden bu IU idi. Sonra şu Eunhyuk'la çıkan SKANDALı yüzünden ülkenin kardeşi Moon oldu. :D Mutlaka biliyorsunuz çok saçma ama aylarca konuşuldu bu olay.

İşte o mor saçlı olan kız var ya, Mami. O benim :D Bir de drummer. :D
                Scandal, Osaka’da kurulmuş bir grup. –Osaka için bknz. Paul’ün en sevdiği Japon kenti- 4 liseli kız 2006’da bu grubu kurar. Sokakta sergiledikleri bir performans esnasında keşfedilirler ve indie şirketi Kitty Records ile kontrat imzalarlar.

                Bu kızlar Osaka’daki bir vokal&dans okulunda tanışmışlar. Çok geçmeden Osaka Castle Park’ta her hafta sonu sokak performansı sergilemeye başlıyorlar. Derken Osaka ve Kyoto’daki kulüplerden teklifler gelmeye başlar. Grup yakınlardaki Studio Bortherz isimli bir stüdyoda çalışmalarını gerçekleştirir. Bu stüdyoda binanın 6. Katında, başka mağazalarla birlikte yer almaktadır. Kızlar da bu mağazalar arasındaki en büyük işareti gruplarının adı olarak seçmeye karar verirler: SCANDAL. Orijinal ismiyle “Sukyandaru”


                2008’de debut yapan grup işe indie ile başladı. Yayınladıkları üç ringle Tower’ın indie listelerinde bir ve ikinci sıralara yerleşti. Yine aynı yıl yayınladıkları ilk mini albümle Hello Scandal ile indie kariyerlerinin sonuna varmış oldular. –Albümün orijinal adı destan gibi, yazmaya üşendim- Ayrıca ekim ayında yayınladıkları “Doll” Japonya üzerinde büyük bir etki yaptı. Radyolarda, televizyonlarda bu şarkı çalındı durdu.


                2009’da üyelerden Mami ve Tomomi’nin lise mezuniyetlerini kutlamak için ilk büyük teklileri olan “Sakura”yı yayınladılar. Üçüncü büyük teklileri “Shoujo S” ise Bleach animesinin açılış şarkısı olarak kullanıldı. Böylece Oricon’da 6.sıraya kadar çıkmış oldular. İlk ful albümleri “Best Scandal” ile haftalık listede 5.sıraya yerleştiler ve ilk albümleri ile ilk 5’e girebilen ilk kız grubu oldular. –Ne çok “ilk”- Ve Japon Record Awards’da “Yeni Sanatçı” ödülünü kazandılar fakat “En iyi yeni sanatçı” ödülünü Bigbang aldığı için kaybettiler. –Kaybettiğiniz grup Bigbang olsun, sorun yok-

Üyelere gelirsek… Grubun makneası, drummer Rina Suzuki’den başlamak istiyorum. 21 Ağustos 1991 doğumlu. Tabi Japonya’da maknea diye bir terim var mı orası tartışılır. :D ikincil vokal denmiş ama onu söylerken gördüğümü hatırlamıyorum. Bu kızı sevdim. Gerçekten sevdim ve nedeni hakkında bir fikrim yok. Onu ilk gördüğümde tvde kısa saçlarını sallamakla meşguldü.

Rina Suzuki
Benim en sevdiğim üye, ilk andan beri Mami Sazaki oldu. 21 Mayıs 1990 doğumlu Mami’nin kendisi lider gitarist ve o da ikincil vokal olarak geçiyor ama onu da pek görmüyoruz. Ki sesi de gayet güzel. Yine de Rina’ya oranla çok daha az ezik. :D Onu her gördüğümde en solda duruyor. (bize göre sağ)

Mami Sazaki
Haruna Ono grubun lider vokali ve doğrusu da böyle olmalı. 10 Ağustos 1988 doğumlu Ono, hep ortada duruyor ve fazla ön planda olduğu için başta çok hoşlaşmadım kendisiyle ama şimdi seviyorum. Ayrıca ikincil gitarist... Sesinin güzel olduğunu anlamak zor değil ama potansiyelini de henüz çözebilmiş değilim açıkçası. Ancak Mami’nin gitarını duyuyorum ben. (Taraflı yaklaşım başladı. Algıda seçicilik düzeyi: %87 doldu… )

Haruna Ono
Ama asıl sevmediğim kişi Tomomi Ogawa oldu. 31 Mayıs 1990 doğumlu Ogawa’nın sesi çok tuhaf, hiç beğenmedim. E dolayısıyla kızı da sevemedim. Daha fazla öne çıkacak bile olsa Haruna’nın söylemesini tercih ederim. Aslında onun yerinde Mami’ye versinler. Onun sesi daha iyi, bence. Merak etmeyin, Mami’nin sesini iyice dinledim, havaya konuşmuyorum. Gayet de güzel. :D Neyse Ogawa’ya ısınıyorum ama yine de en az sevdiğim üye o.

Tomomi Ogawa, siz sevin diye tatlı şirin resim koydum :D
Şimdi bu kızların 16 teklisi, 4 stüdyo, 2 de EP’leri var. İlk olarak debut singleları “Doll” Sanırım Doll’un liveını izlediğim için şarkı başlamadan önce kızlar bağırınca dedim bu ne ya? Ama şarkının kendisi güzel çıktı. Sözlerini Tomomi yazmış. Ayrıca band oldukları için bu kızları sevmemek zor. Haklarında hoşuma gitmeyen tek şey başlarda okul kıyafetleri ile gezinmeleri. :D

Sırada “Sakura Goodbye” var. PV şarkının yapılış amacına uygun. Ayrıca kızları yan profilden gösterip durmuşlar, o zaman güzel olmuyorlar ki, amaç ne? Bir de neden bütün Japon kızların bacakları parantez gibi. Evet, bacaklarını inceliyorum. Özellikle Mami’nin bacaklar benim ki gibi kapanmıyor sanırım. :D Bir de “Hadi hadi üzülüyormuş gibi yapmayın, sevinçten ölüyorsunuz okul bitti diye.” Demek istedim. :D Ha bir de ben Scandal konserine gitmek istiyoruuum.

Gelelim Bleach’in açılış müziği “Shoujo S”ye… Bleach’in ünlü bir anime olduğunu düşünürsek şarkının da çok güzel olmasını beklerdim tabi. –dedi sadece animedeki karakterleri tanıyan Paul- Nitekim de öyleydi. Ayrıca izlediklerim arasında en beğendiğim PV’lerden biri oldu. Ayrıca koreografisi bile var şarkının. Aklıma Led Apple geldi, bir hoş oldum. :D Bunun sözlerini de Tomomi yazmış.

Sırada “Yumemiri Tsubasa” var. “Tsubasaaa” diye bağırmadım demeyeceğim. :D Genelde pop rock yapıyorlar. “Genelde”den kasıt %90 tabi. :D “Shunkan Sentimental” ise en beğendiğim Scandal PVleri listesinde. Çünkü okul kıyafetlerinden kurtulmuşlar. :D Ayrıca bu şarkıda rocka daha yakın. Alternatif olarak değerlendirmek bile mümkün. *I hate Tomomi’s voice.*


“Taiyou to kimi ga egaku STORY” ise ben Tomomi’nin sesini sevmiyorum dedim diye inadım gelmiş gibi daha fazla Tomomi’ye yer vermişler. Hayır sesi aşırı ince, yani bildiğimiz ince değil. Çünkü ben tenor aşığıyımdır ama çok rahatsız edici. Neyse bu şarkının da koreografisi var. Ayrıca PV’de kadınsı özellikleri biraz daha öne çıkarılmış öncekilere göre. Sakız şişirmeler, dondurma yemeler falan. :D

“Namida No regret” diğer şarkılarına göre çok daha duygusal. Pek sevdim bu şarkıyı. Akustik versiyonuna aşık oldum hatta. “Nanka Buttobase” yine en iyi PV’lerden birine sahip, -belki de en iyisi- kimi zaman rocka kimi zaman popa kayan, pop rock genresinin neden var olduğunu anlatan bir şarkı. Şarkıyı çok sevdim, Tomomi bile o kadar kötü değildi bu sefer. :D

“Pride”ın canlı performanslarından birinde görevlilerden biri gelip, Rina’nın (drummer) yanına gidiyor, konuşuyorlar falan bu sırada kamera Ono’yu çekiyor ama onlar da görülüyor, çok komik. :D Şarkı yine çok güzel olmakla birlikte Tomomi’nin ağzına çak diyor. :D


TV’de hangi şarkılarını dinlediğimi hatırlamıyorum bile, kendi irademle seçtiğim ilk şarkıları ise “Haruka” oldu. Benim tvde dinlediğim daha fazla rocktı. Bu daha pop olmuş. Daha önce dediğim gibi kızları sevmiş olmamın nedeni band olmaları. Ayrıca kızların güzel olmadığını da göz önüne alırsak zaten grubun göz için değil kulak için olduklarının en büyük kanıtı. Sesleri de muhteşem falan değil ama sevmeme yetecek kadar güzel. :D  Ayrıca Haruka’nın oldukça güzel ve tipik bir PV’si var. Ufak korografilerin göz doldurduğu bir şarkı.


“Love Survive” ise kızların dilime takılan ilk şarkısı olsa gerek. Her konserde seyirciler ya ful erkek ya da ön sıralar hep erkek. Hayır, bu kızlar iyi müzik de yapıyorlar, nerede bunların fangörlleri?

“Harukaze” ise PV’lerin gittikçe daha iyi olduğunu gösteriyor. Şarkılar hep güzel ve zamanla rocka daha da yakınlaşıyorlar.


“Taiyo Scandalous” ise bana bir “yeaaah!” dedirtiyor çünkü Mami de söylüyor. Gerçi çok az ama önceden hiç bulamıyorduk. Mami’ye sarı saç da çok yakışıyor, sonra performanslardaki hareketleriyle daha fazla gönlümü kazanıyor. :D “Pin Heel Surfer” ise bir teorimi kanıtlayacak şekilde. Tomomi sesini değiştiriyor, istese o iğrenç sesle söylemez, peki niye söylüyor? Onu bilmiyorum. Maksat bana gıcıklık işte.  Ahan da bir iki tane kız fan gördüm. :D O değil Mami havasındaysa harika, değilse gayet soğuk oluyor. Hiç kendimi zorlayayım falan yok, cidden seviyorum bu kızı ya…

“Awanai Tsumori no, Genki de ne” -uzun isimli şarkılara karşıyım diyorum anlamıyorsunuz- Ama şarkının adını ezberlediniz mi tamam, şarkıya da rahatlıkla eşlik edebiliyorsunuz. :D Ve son olarak geçen ay yayınlanan “Kagen no Tsuki” Eğer Tomomi sesini böyle iğrenç yapmaya devam ederse ağız burun dalacağım ya… Mami! Mami! Mami!

Teklilerimiz bitti, albümlere ise girmiyorum. Ne tür şarkılar yaptıklarını biliyorsunuz, sevmişseniz sevmişsinizdir, diğerlerine de açar bakarsınız. Sevmemişseniz… Yapacak bir şey yok. :D

Soldan sağa: Tomomi, Haruna, Rina, Mami
Scandal bana hep CN Blue’nun kız versiyonu gibi gelmiştir. İşte nedenleri:
1-Üye sayısı
2-Üyelerin diziliş şekli –bassist, vokal, lider gitarist, drummer arkada-
3-Lider iki grupta da vokal
4-Maknealar ile lider gitaristler aynı yaşta
5-Müzik tarzları aynı bir kere.
Bir de benim fikrime göre olan bir şey: iki grupta da lider gitaristler vokal kadar yetenekli olmasına rağmen geri planda kalıyorlar.


O kadar Mami dedim, yazdığı şarkılardan birini koymasam olmaz. Best Scandal albümünden “Ring Ring Ring” Şarkıyı ikiye bölmek gerekirse iki bölümün başında da kısa olmayan bir süre Mami’yi dinliyoruz. İnanmayanlar için kanıt! :D “Shoujo M” de yine Mami’nin yazdığı ve söylediği başka bir şarkı. Ayrıca bunun canlı performanslarından birinde çalmayıp, basit bir koreografiyle dans ediyorlar.

Best Scandal albümünde 13 şarkı var 13’ünün sözlerini de üyeler yazmış. En çok da Tomomi yazmış. Sesini sevmesem de şarkılarını seviyorum Ogawa, yazmaya devam et ama söyleme lütfen. :D Genelde şarkıları çok haraketli olduğu için daha yavaş tempolu olanlardan da koymak istiyorum. “Sayonnara my friend” Temptation albümünden son track ve Tomomi’nin sözlerini yazdığı bir şarkı.


An itibariyle Scandal klasörümde 68 şarkı var. Başka da şarkıları yok zaten. Hepsini indirene kadar göbeğim çatladı ama neyse. :D

Tomomi, Mami, Haruna, Rina
Sonuç olarak SCANDAL: Kendi şarkılarını kendileri yazan, üyelerinin tamamının şarkı söylemeyi becerdiği, her üyenin en az bir enstrüman çalmayı bildiği, canlı çalıp söyleyebilen, iyi müzik yapan, geldiği yeri sonuna kadar hak eden bir grup. Ben de onların fanıyım. :D :D :D

Azıcık resim yüklemesi yapıp bitiriyorum. :D
Biraz Tomomi






Biraz Haruna

İşte ben buna fanart derim :D
İçine CL kaçan Haruna :D
Düşünüyorum Haruna'da iyi 2NE1 üyesi olurdu hahah :D


Biraz Rina



Bir de Rina fanartı :D
Veee Mami :D







Şimdilik veda ediyorum. Görüşmek üzere!!!

10 yorum:

  1. J-rock hakkında çok fazla bi bilgim yok ama bu grubu çok beğendim Şarkılarına baktımda japoncaya alışamam derken kendine özel tarzıyla bepenmeme sebep oldu. Ve scandal üyeleri cidden animeye benzemiyo mu? Özellikle Mami mavi saçlarına bayıldım. FOREVER BLUEEEE hehee :D Yazı için ellerine sağlık grubu tanımış oldum sayende *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Japonca'yı pek seviyorum açıkçası :D Açıkçası sadece Scandal üyeleri değil Japon idollerin bir çoğu anime gibi. :D -Sadece animeler çok daha kusursuz o kadar- Evet, Mami'nin saçları gerçekten süper! :D Teşekkür ederiiim yorumun için^^

      Sil
  2. Nice post!! would you like to follow each other?
    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
  3. itiraf edeyim, yazının hepsini şu an okumaya üşendim ama prenseslerimi de yorumsuz geçmek istemedim. ger çi preseslerim diyorum ama senin yaptığın gibi her birini tek tek araştırmadım. grup olarak bayılıyorum onlara. *-* yanlış hatırlamıyorsam "cute!" şarkısı ile keşfetmiştim. şarkı da adı gibiydi ve dinler dinlemez çok sevdim. birinin böyle detaylı bir şekilde onlardan bahsetmesi de beni çok mutlu etti. eline sağlık. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin öncelikle^^
      Ahahah ben de yazarken üşeniyordum :D :D Bende araştırma hastalığı var sanırım hafiften yoksa ayrıntıya gerek de yok :D Scandal cidden çok iyi bir grup, teşekkür ederim. ^^

      Sil
  4. Bu postu okumamin uzerinden 1 yil gecti hatta biraz daha fazla yazildigi ik gun arastirdim ve sinlemeye basladim o gunden beri scandal faniyim ve grubun cok iyi oldugunu dusunuyorum 92 tane sarkilarinin her birini cok severek dinliyorum ve aralikta cikicak yeni albumlerini merakla bekliyorum aslinda sadece tesekkure tmek istemistim boyle bi grubu fark etmemi sagladigin icin...(cok mu ciddi oldu asdfgds neyse forever mami asdfghg)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay canısına!
      Böyle yorumlar geldiğinde çok çok mutlu oluyorum çünkü çoğu zaman kendi kendime konuştuğum kanısı taşımaktayım. Bir işe yaradığımı bilmek, bu yazıların havaya gitmiyor oluşu cidden iyi hissettiriyor. Asıl ben çok teşekkür ederim dönütte bulunduğun için! ^_^
      Mami Sazaki candır. :3

      Sil
  5. bu grupla ilgili düzgün bilgi veren(Türkçe) bi burası var sanırım yada ben bulamadım bilmiyorum,bu grubu çok sevdiğim için verdiğin bilgiler benim için çok iyi oldu merakımı giderdim çok teşekkürler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumun için, aslında gayet başarılı bir grup olmaması şaşırtıcı gerçekten :'')

      Sil