Çarşamba, Ağustos 26, 2020

bir okuma challenge ve çekiliş

kandinsky, black-red, 1928

evet bunu neden daha önce yapmadım bilmem. beş kitaplık on beş gün sürecek bir okuma challenge'ı yapmak istiyorum. challenge'a katılanlardan birine de şu kitaplarımı hediye etmek istiyorum. (bu kitapların hiçbir hasarı yok ama sıfır da değiller yani, ben okudum sonuçta.)

katılmak için bir blogunuz olmasına gerek yok. 30 ağustos pazar günü başlayıp 14 eylül' kadar beş kategoride birer kitap okuyacağız. katılmayı düşünenler bu postun altına neler okuyacağını yazarsa (ya da eğer blogları varsa oraya yazıp buraya link bırakabilirler) güzel olur, böylece katılan kişi sayısı çarpı beş kadar kitabın okunduğunu biliriz ve sonra bu kitapların yorumlarını okuruz. o da şöyle olacak: eylül'ün 12si veya 13'ünde yayınlayacağım yazıya (benim okuduğum kitaplarla ilgili bir yazı olacak) bu kitaplarla ilgili üç cümle -isterseniz daha uzun da olur tabi ki- yazdığınız yorumlarla çekilişe katılmış olacaksınız. tabi ben kitap istemiyorum sadece katılacağım da diyebilirsiniz. 15'inin akşamı da çekiliş sonucunu yine buradan duyuracağım. umarım çokça katılan olur ve keyifli bir okuma süreci geçiririz.

ben kendim için şu beş kategoriyi belirledim. siz de isterseniz bu kategorileri aynen alın ya da biraz değiştirin, bu konuda katı kurallarımız yok. ayrıca okumaya hemen bugün de başlayabilirsiniz tabi.

daha önce okumadığım bir türk yazar

türk yazarlar arasında yenileri keşfetmek her zaman güzel bir deneyim diye düşünüyorum. ben oya baydar'ı ve onun "köpekli çocuklar gecesi" kitabını seçtim. bu kategori için.

güney amerikalı bir yazar

bu kategori için ekvadorlu yazar mauro javier cardenas'ın "devrim, yeniden" kitabını seçtim.

daha önce edebiyatından hiç okumadığım bir ülkeden bir kitap

ben bu kategori için izlanda ve halldor laxness'i seçtim. kitabım "salka valka".

kurgu dışı bir kitap

karar vermesi zor oldu ama sevcan sönmez'in "filmlerle hatırlamak" kitabını seçtim.

uzun süredir elinizde olan ama hala okumadığınız bir kitap

hemen herkesin böyle bir ya da birkaç kitabı vardır bence. belki okumaya korkuyoruzdur belki hevesimiz kaçmıştır. ama şimdi o kitabı okuma zamanı. benim için bu kitap tanpınar'ın yazdığı "yahya kemal" kitabı. 2014'te almışım ya, altı yıl olmuş, altı. o sıralarda yahya kemal'in bütün eserlerini okumuştum bu yüzden bu biyografiyi merak ediyordum. ama sonra zaman geçti, ben ilgimi kaybettim ve okumadım. o yüzden artık bu meşum erteleme işine son vermeliyim.

*** 

evet bu kadar. umarım katılan birileri olur ve eğleniriz. kendinize iyi bakın

6 yorum:

  1. Çok güzel bir challengemış. Eğer elimde kategorilere uygun kitaplar varsa katılmak isterim. Bi kitaplığımı kontrol edeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi kategorilerini kendin de oluşturabilirsin, atıyorum, güney amerika edebiyatı yerine çin dersin falan, önemli olan birlikte okumak

      Sil
    2. kitaplarımı seçtim :D Tabii elimdekileri okumak adına bazı kategorilerde oynamalar yaptım.
      ilk olarak; daha önce okumadığım bir türk yazar- Sezai Karakoç ''Samanyolunda Ziyafet''
      güney amerikalı bir yazar, bunu britanyalı bir yazar olarak değiştirdim: Helene Adeline Guerber ''Destanlar Kitabı''
      daha önce edebiyatından hiç okumadığım bir ülkeden bir kitap: Margaret Oliphant ''Jan Dark'' (yazar iskoç ve biyografisini yazdığı jan dark fransız. artık hangisi kabul oluyorsa bu kategoriye :D)
      kurgu dışı bir kitap: Toderini ''Türklerin Yazılı Kültürü ve Edebiyatı''
      uzun süredir elinizde olan ama hala okumadığınız bir kitap: ''Virginia Woolf ''Deniz Feneri'' (3 kez başladım hiçbirinde bitiremedim bu vesileyle 4. başlayışımda biter belki :P)

      yarın bloğumda listeyic yayınlayacağımmm*

      Sil
    3. ooo ağır kitaplar seçmişsin, kolay gelsin şimdiden ve umarım keyifli olur. özellikle toderini'nin kitabı bayağı hacimli bir esere benziyor

      Sil
  2. Çok güzel bir challenge. Kitaplarıma bir bakıp katılacağım. Katılmasam bile blogta duyururum. Daha fazla kişiye ulaşırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kategorileri kendiniz belirleyebilirsiniz :) teşekkürler :'')

      Sil